söndag 20 februari 2011

Lite mer av vad jag tidigare sytt

Fick önskemål om att jag borde lägga ut lite bilder på handdukar jag har broderat. Redan innan Oliver föddes hade jag broderat lite söta ord på handdukar till skötbordet. Ett väldigt lätt och enkelt sätt att göra en tråkig handduk rolig.

Andra omgången skötbordshanddukar till Oliver

Fräschade upp skötbordet med lite nytt tyg. Mörkgrått tyg med vita prickar från Ohlssons Tyger

Vem kan ana att det är en handduk från IKEA för 2 kr?!


Dessa handdukar var en gåva till Tora på hennes baby shower
Broderat badlakan till Theo

Broderat badlakan till Engla
Dessa sydde jag till Daniella på CreaNails. Typsnittet och färgerna är samma som hennes original logga.

Jag har fick ärva en jättefin spjälsäng till Oliver från min far och hans fru. Den har tidigare använts till hennes barnbarn. Jag piffade till spjälskyddet med lite nytt tyg samt sydde på två praktiska fickor för nappar. Dessa broderade jag två olikfärgade nappar på. Perfekt ställe att förvara nappar på så att dom alltid finns till hands under natten. Min förhoppning är att Oliver själv kommer att kunna plocka fram en när han blir lite äldre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...