måndag 14 februari 2011

Alldeles färsk

När mina vänner ligger i tankarna på att lägga ner sina bloggar så skapar jag min. Pind är min hobbyblogg där jag delar med mig av mina senaste alster, framförallt när det kommer till sömnad och bakning. Jag har så långt tillbaka i tiden jag kommer ihåg, alltid varit intresserad av att pyssla.

Jag började tidigt med att både sy och baka. Minns att jag som tidig tonåring sydde mina egna kläder. Det var enkla byxor i bomull och outfits i collegetyg, idag blir det mest sömnad till barn. Bakningen går också långt tillbaka. Började med sockerkaka och bullar och övergick så småningom till tårtor och chokladtryfflar.

Jag syr sedan ett par åt tillbaka på min Husqvarna Viking men skall utöka min maskinpark med en ny maskin i helgen. Symässan i Älvsjö hägrar. Troligen blir det en Janome Babylock Imagine 2. Jag längtar!! Har så mycket kreativitet som bubblar upp inom mig.

Väntar även med spänning på mina namnlappar som är på ingång från Worldwidelabel. Så snart dom är på plats kommer det att dyka upp alster till försäljning här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...